بهترین رستوران‌ های جنوب تهران از گذشته پر از داستان‌های جور و واجور و مختلف بوده‌اند. این رستوران‌ها که در زمان قدیم با ابعادی خیلی کوچک‌تری نسبت به حالا کار می‌کردند، همیشه طرفداران پر و پا قرص زیادی داشته‌اند. خیلی از بناهای قدیمی که درگذشته کاخ و خانه‌های اعیان نشین بودند، امروزه تبدیل به رستوران‌های جذابی شده‌اند که برای قرارهای دوستانه و خانوادگی جای مناسب و دنجی هستند. با لیست بهترین رستوران های شمال تهران  و کافه رستوران های معروف تهران آشنا شوید.

 

بهترین رستوران‌ جنوب تهران

اگر به دنبال این هستید که با لیست بهترین رستوران‌ های جنوب تهران آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

5 مورد از بهترین رستوران‌ های جنوب تهران
”]

1. رستوران مسلم: لذیذترین ته چینی که در جنوب تهران سرو می‌شود!

 

بهترین رستوران جنوب تهران، که ته‌چین‌های معرکه‌ای دارد، رستوران مسلم است. این رستوران داخل بازار تهران قرار دارد و یکی از جذابیت‌های تاریخی شهر تهران به‌حساب می‌آید. این رستوران هنوز هم جذابیت‌های تاریخی و اصالت خود را حفظ کرده است.
اطراف این رستوران هم جاذبه‌های تاریخی مختلفی قرار دارد که به‌راحتی بعد از میل کردن غذای خوشمزه خودتان می‌توانید زمانی را برای پیاده‌روی در آن سپری کنید و از اصالت تهران قدیم لذت ببرید.

برای این‌که یک روز جذاب داشته باشید خوب است بعد از میل کردن ناهار زمانی را در بازار تهران قدم بزنید و سپس به کاخ گلستان بروید و بعد از خوردن یک ته‌چین، یا چلوکباب لذیذ رستوران مسلم کمی هم از محیط با اصالت و دیرینه که هنوز بافت خودش را حفظ کرده لذت ببرید.

رستوران مسلم از شلوغ‌ترین و کم‌جاترین و بهترین رستوران‌های بازار تهران است و به خاطر کیفیت‌ بالا و شهرتی که دارد اغلب جایی برای نشستن داخل رستوران وجود ندارد. بنابراین اغلب باید غذای خود را سفارش دهید و بیرون میل کنید.

از دیدن صف طولانی این رستوران هم وحشت نکنید! سرویس‌دهی رستوران آن‌قدر فوق‌العاده و سریع است که بعد از سفارش خیلی زود غذا به دستتان می‌رسد و می‌توانید میل کنید. ته چین رستوران مسلم که جزو بهترین رستوران جنوب تهران به حساب می‌آید، از بهترین و معروف‌ترین ته چین‌های شهر است. این رستوران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11:00 تا 18:00 و در روز جمعه از ساعت 11:00 تا 17:30 پذیرای مشتریان است.

آدرس رستوران مسلم: تهران خیابان پانزده خرداد،نبش سبزه میدان،کوچه حاج رحیم خان پلاک۴
شماره تماس: 5560227555899834

2. رستوران و دیزی سرای آذری، از بهترین رستوران‌ های جنوب تهران

بهترین رستوران های جنوب تهران

بهترین رستوران در جنوب تهران واقع در نزدیکی میدان راه‌آهن شبیه به یک قهوه‌خانه اصیل تهرانی ساخته شده است. قهوه خانه آذری سال هزار و سیصد و بیست و هفت هجری شمسی به دست حاج عبدالحمید آذری پور اصفهانی بنا شد و از آن زمان تا به حال مشغول به کار است.

معماری رستوران کاملاً سبک قهوه‌خانه‌ای دارد و دکور و طراحی و ترکیب‌بندی رستوران مربوط به همان سبک ایرانی است که از دوره قاجار گسترش پیدا کرد. روی دیوارها پر است از نقوش و روایت‌های مربوط به دلاوری‌های پهلوانان ایرانی و شاهنامه فردوسی و… این رستوران از دو بخش تشکیل شده که هر دو در کنار هم هستند.

یکی بخش مخصوص قهوه‌خانه و دیگری بخش ویژه رستوران. صدای فواره وسط قهوه‌خانه با موسیقی سنتی که در این رستوران پخش می‌شود آن‌قدر گوش‌نواز است که دل و جان را به همراه خودش می‌برد و لذت خوردن غذا را دو چندان می‌کند.

منوی رستوران بخش‌های متنوعی دارد که هر رستوران ایرانی باید داشته باشد اما چیزی که دراین‌بین بسیار جذاب و خوشمزه به مشام می‌رسد و از اسم قهوه‌خانه هم برمی‌آید قطعاً دیزی است! دیزی‌های قهوه‌خانه آذری بسیار لذیذ و مشهور است و پیشنهاد می‌شود حتماً اگر عاشق هنر قهوه‌خانه‌ای و نقاشی سبک قهوه‌خانه به همراه طعم لذیذ یک دیزی جذاب دیرینه هستید به این رستوران سری بزنید و از جذابیت آن لذت کافی ببرید.

آدرس: میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولیعصر، روبروی شهرداری ناحیه 4، پلاک30
شماره تماس: 02155390710

3. کافه-رستوران گل رضاییه، رستورانی به درازای تاریخ پرشور تهران

بهترین رستوران در جنوب تهران

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران جنوب تهران، رستوران معروف و مشهور گل رضاییه است. نمی‌شود از خیابان تاریخی سی‌تیر گذر کنید اما از کنار این رستوران به راحتی بگذرید. این خیابان یکی از مشهورترین و پرحادثه‌ترین خیابان‌های تهران است که گویی با هر قدمی که در آن بر می‌دارید برگی از تاریخ برایتان هویدا می‌شود.

این رستوران از سال 1310 شروع به کار کرده و هم اکنون توسط نوه مالک اولیه رستوران مثل روال گذشته اداره می‌شود.
اولین چیزی که توجه شما را با ورود به این رستوران جلب می‌کند، منوی غذای ابتدایی رستوران است که پشت شیشه نصب شده است. فضای داخل رستوران بسیار کوچک و جمع و جور است و در و دیوار آن مملو از عکس‌های ستارگان موسیقی و هنر بازیگری است که برای همه ما خاطره انگیز و دلنشین است.

هنگامی‌که برای صرف غذا وارد رستوران می‌شوید یک میز کنار پنجره توجه شما را به خودش جلب می‌کند. این میز در رزرو دائمی سفارت فرانسه است به این دلیل که پاتوق همیشگی صادق هدایت و فروغ فرخ زاد بوده است. بهترین کافه های جنوب تهران را در مطلبی دیگر ببینید.

کافه رضائیه برای سه وعده میزبان همیشگی شماست:
• صبحانه از ساعت 7:30 تا 10
• ناهار از ساعت 12:30 تا 16
• تریا از ساعت 18 تا 21

فقط پیش از رفتن به رستوران حتماً میز خود را رزرو کنید چون ممکن است اگر سرزده بروید رستوران شلوغ بوده و جایی برای نشستن شما موجود نباشد!

آدرس: خیابان جمهوری- خیابان سی تیر- پلاک 172
شماره تماس: 66707290 و 09124430694

آموزش قدم به قدم طرز تهیه قورمه سبزی رستورانی به بهترین روش + قورمه سبزی مجلسی

4. کافه-رستوران دارالخلافه، یکی از بهترین رستوران‌های جنوب تهران

لیست بهترین رستوران های جوب تهران

یکی از بهترین‌کارهایی که در چند سال گذشته در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ و تاریخ ایران انجام شده است، تبدیل کردن خانه‌های قدیمی به رستوران و کافه بوده است. در این بین یکی از معروف‌ترین این رستوران‌ها ،دارالخلافه یا کافه کتاب دارالخلافه است.

این خانه با مساحت 260 متر که متعلق به داماد مظفرالدین شاه یعنی مهین الملک مزینانی بوده است در سال نود و هفت بود که با اصالت کامل و مرمت کاری و تبدیل آن به یک کافه کتاب-رستوران بسیار رونق گرفت و به یکی از بهترین رستوران در جنوب تهران تبدیل شد. این خانه نظیر تمامی خانه‌های قدیمی از یک بیرونی و یک اندرونی و یک شاه‌نشین جذاب برخوردار است.

طراحی کنونی این خانه هم به سبک و سیاق دوره پهلوی است. این رستوران کلیه غذاهایی که در کافه‌های تهران معمول است را با بهترین کیفیت برای میهمانان خود سرو می‌کند. از ساعت 8.30 تا 11 شب هم میزبان کلیه شماست و اما به دلیل این‌که روزهای جمعه تعداد بیشتری به این کافه می‌روند، ممکن است که اگر تعدادتان زیاد باشد، جایی برای نشستن وجود نداشته باشد پس بهتر است که قبل از ورود حتماً جا رزرو کنید.

آدرس : خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی، کوچه مظفری خواه است.
شماره تماس: 66729406

5. رستوران تیمچه اکبریان، رستورانی با تم سنتی

بهترین رستوران جنوب تهران

تیمچه اکبریان از بهترین رستوران‌های بازارچه عود لاجان و تهران است. عود لاجان یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که محل زندگی اعیان و اشراف بوده است. این رستوران توسط کلیمی‌ها در زمان آقا محمدخان قاجار ساخته شد و اکنون به یکی از زیباترین رستوران‌ها تبدیل شده است.

مهم‌ترین بخش غذا و مشهورترین آن “دیزی” اکبریان است که زبان زد شده است و همه برای این‌که طعم واقعی یک دیزی را بچشند به این رستوران می‌روند.

آدرس رستوران: تهران خیابان پانزده خرداد،بازارچه عود لاجان پلاک 8
شماره تماس: 02133919600

9 بهترین رستوران عربی (لبنانی) در تهران کجاست؟ عکس و آدرس

و در آخر…

قطعاً گزینه‌های دیگری هم در لیست بهترین رستوران‌های جنوب تهران قرار می‌گیرند. اگر شما هم رستوران مشهوری را در جنوب تهران می‌شناسید آن را در بخش کامنت معرفی کنید. به هر حال بد نیست در اولین فرصت که قصد رستوران گردی را داشتید سری به این پنج رستوران برتر جنوب تهران بزنید. با بهترین رستوران شرق تهران و بهترین فست فود تهران آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *